سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اموزش دیلیت اکانت در تلگرام

 حذف اکانت تلگرام یا همان delete account telegram ممکن است به هر دلیلی برای شما هم پیش آمده باشد. از تغییر شخصیت به یک فرد درس خوان گرفته تا سوتی دادن در مقابل پارتنر که تنها راه فرار از این دو مانع را شاید در دیلیت اکانت تلگرام ببینید. حذف اکانت شبکه‌های اجتماعی چیزی نیست که تازگی باشد، همه شبکه‌های اجتماعی هم این قابلیت را دارند. بعد از به وجود آمدن قانون GDPR شدت این موضوع هم بیشتر شد. در این آموزش قصد دارم به نحوه حذف کردن اکانت تلگرام بپردازم?؛ در انتها هم به بررسی علت حذف خودکار اکانت تلگرام می‌پردازیم که به کمک آن می‌توانید از حذف شدن اکانت خود به صورت خودکار جلوگیری کنید.


قبل از پرداختن به موضوع delete account telegram farsi لازم است که به این سه نکته توجه کنید.

  • با حذف کردن اکانت تلگرام، کلیه اطلاعات اکانت شما برای همیشه از بین خواهند رفت. این اطلاعات شامل چت‌ها، مخاطبین، کانال‌ها و هرچیزی است که در تلگرام آنها را می‌بینید. پس اگر فکر می‌کنید روزی ممکن است به این اطلاعات نیاز پیدا کنید، حتما قبل از پاک کردن اکانت تلگرام یک نسخه پشتیبان از آن تهیه کنید.
  • بعد از حذف اکانت تلگرام، با همان شماره که مجددا اکانت خود را بسازید هیچ اطلاعاتی از اکانت قبلی در دسترس قرار نخواهد گرفت. همه چیز درست مانند روز اولی است که اکانت خود را ساختید.
  • به دلیل حجم بالای اسپم در بین کاربران فارسی، در صورتی که ریپورت شده اید و فکر می‌کنید با حذف اکانت مشکلتان حل خواهد شد، سخت در اشتباه هستید. ریپورت شدن در حساب تلگرام بر اساس شماره است؛ بنابراین پس از حذف اکانت و ساخت مجدد آن، باز هم در حال ریپورت تلگرام خواهید بود.
  • در صورتی که در یک دوره زمانی کوتاه چندین بار اکانت خود را حذف کنید، تلگرام تا مدتی اجازه ثبت نام با همان شماره را به شما نخواهد داد.


پیش از اینکه اقدام به delete account telegram بکنید، لازم است به این نکته توجه کنید که هیچگاه از برنامه‌هایی که در مارکت‌ها برای دیلیت اکانت تلگرام قرار دارند استفاده نکنید. متاسفانه بیشتر برنامه‌های موجود در چنین استورهایی، دارای سرویس ارزش افزوده هستند. در ظاهر شما شماره خود را برای حذف اکانت وارد می‌کنید و اتفاقا هم برنامه درست کار می‌کند، اما در آن سو عضو سرویس‌های پیامک تبلیغاتی که اعتبار تلفن همراه شما را خالی می‌کنند خواهید شد.

 

حذف اکانت تلگرام و delete account telegram

برای پاک کردن اکانت تلگرام تنظیماتی در خود برنامه وجود ندارد و تنها راه ممکن استفاده از لینکی است که در سایت تلگرام قرار دارد. برای حذف کردن اکانت تلگرام خود ابتدا با استفاده از دکمه زیر به صفحه لینک دیلیت اکانت تلگرام مراجعه کنید.


Delete Account Telegram

به دلیل فیلتر بودن تلگرام در ایران، برای دسترسی به لینک حذف اکانت تلگرام باید از ابزار تغییر آی‌پی یا همان فیلترشکـن استفاده کنید. در غیر این صورت لینک بالا برای شما باز نخواهد شد.

در این مرحله باید شماره تلفن همراه خود را همراه با کد کشور ایران 98+ مشابه تصویر زیر در فیلد Your Phone Number وارد کرده و سپس روی دکمه Next کلیک کنید. به عنوان نمونه شماره را به صورت 989181234567+ وارد می‌کنیم.

آموزش حذف اکانت تلگرام و نحوه delete account telegram

 

در این مرحله یک پیغام برای شما ارسال می‌شود که حاوی کد ورود به تلگرام است. بنابراین برنامه تلگرام را باز کرده و کد مورد نظر را کپی کنید.


آموزش حذف اکانت تلگرام و نحوه delete account telegram

حال به صفحه حذف اکانت تلگرام در مرورگر خود که برگردید مشابه تصویر زیر خواهید دید که شماره شما نمایش داده شده و در زیر آن نیز فیلدی با عنوان Confirmation Code قرار دارد که کد دریافتی را باید در این فیلد وارد کنید.

آموزش حذف اکانت تلگرام و نحوه delete account telegram

بعد از وارد کردن کد در فیلد Confirmation Code روی دکمه Sign in کلیک کنید. در صورتی که کد وارد شده درست باشد با صفحه زیر مواجه خواهید شد که در این مرحله باید روی گزینه Delete Account تلگرام کلیک کنید.

آموزش حذف اکانت تلگرام و نحوه delete account telegram

 

با کلیک روی لینک Delete Account به صفحه زیر هدایت می‌شوید که توضیحاتی در آن داده شده است. شماره شما برای حذف اکانت تلگرام در اینجا نمایش داده می‌شود که بهتر است آن را چک کنید.

فیلدی با نام Why are you leaving نیز در زیر شماره نمایش داده می‌شود که از شما پرسیده می‌شود علت حذف اکانت تلگرام چیست. این فیلد اختیاری است و نیازی به پر کردن آن ندارید. اگر همان شماره مد نظر شماست روی دکمه آبی رنگ Done کلیک کنید.

آموزش دیلیت اکانت تلگرام و نحوه delete account telegram

با کلیک روی این دکمه پنجره‌ای مشابه تصویر زیر باز خواهد شد که برای تایید نهایی دیلیت اکانت تلگرام باید روی دکمه قرمز رنگ Yes, Delete My Account کلیک کنید.

در این صورت حذف کردن اکانت تلگرام به پایان رسیده و اگر وارد برنامه تلگرام شوید خواهید دید که صفحه شروع برنامه تلگرام برای شما نمایش داده شده است. حال که از شر معضلات فرار از دست پارتنر خود ?? خلاص شدید، مجددا می‌توانید در تلگرام ثبت نام کرده و همچون یک بیماری که تازه اعتیاد را ترک کرده و گویی تازه متولد شده است، به دوستتان سلام کنید!



از همان دوران طفولیت تلگرام قابلیتی در آن قرار داده شده است که اگر پس از یک دوره زمانی طولانی یک ماهه، سه ماهه، شش ماهه و یک ساله وارد اکانت خود نشوید و در واقع آنلاین نشده باشید اکانت تلگرام شما به صورت خودکار پاک خواهد شد. تنظیمات این بخش هنگام ساخت اکانت تلگرام روی شش ماه قرار دارد که اگر تا شش ماه در تلگرام آنلاین نشوید اکانت شما به صورت خودکار پاک می‌شود. علت حذف خودکار اکانت تلگرام نیز به همین دلیل است.

شاید کمی به نظرتان زمخت برسد، اما تلگرام چه گناهی کرده که جور عدم استفاده شما از اکانت را بکشد؟ حقتان است که وقتی به تلگرام پشت می‌کنید، او هم یک پشت دستی به شما بزند که ندانید از کجا خورده‌اید. به هر حال اگر مایل به غیر فعال کردن حذف خودکار اکانت تلگرام هستید، باید به شیوه زیر عمل کنید.

برای این منظور اگر مانند من کاربر نسخه اندروید هستید و از سیب کرم خورده اپل یا همان IOS استفاده نمی‌کنید، به مسیر settings> privacy and security یا در زبان فارسی به مسیر تنظیمات> حریم خصوصی و امنیت مراجعه کنید. سپس از بخش Advanced روی گزینه Delete my account if away for کلیک کرده و یکی از گزینه‌ها را به دلخواه خود انتخاب کنید.

جلوگیری از حذف خودکار اکانت تلگرام

جلوگیری از حذف خودکار اکانت تلگرام

با انتخاب یکی از گزینه‌های یک ماهه، سه ماهه، شش ماهه و یک ساله، پس از آخرین زمان آنلاین بودنتان در تلگرام اگر تا این مدت زمان آنلاین نشوید، اکانت تلگرام به صورت خودکار حذف خواهد شد.

علت حذف خودکار اکانت تلگرام
همانطور که در بالا اشاره شد علت حذف خودکار اکانت تلگرام به دلیل تنظیماتی است که در بخش Delete my account if away for قرار دارد که برای جلوگیری از حذف خودکار اکانت تلگرام اگر کاربری هستید که به ندرت از تلگرام استفاده می‌کنید، باید تنظیمات این بخش را روی مدت زمان طولانی مثل یک سال یا شش ماه قرار دهید.

ر